dissabte, 19 de juliol del 2008

PLUM CAKE



Finalment vaig decidir-me per fer el plum-cake¡.

Era el final de curs de l’escola de restauració de mobles i tothom va dir la seva... ...Ahh...¡ doncs jo portaré unes croquetes que fan a baix de casa meva boníssimes...mira... jo aniré a buscar una “pizza” ... jo portaré el vi...¡ -digué la Gloria...¡

Tenía la cuina neta i recollida i vaig “muntar la paredeta”. Primer de tot vaig anar a buscar el llibre de la Montserrat Seguí i vaig buscar l’índex; a veure... la P... pastís...pastís... Ara ...¡ plum-cake; pàgina 335.

Necessitava 3 ous; 250g. De farina; 125g. De mantega; 125g. De sucre; 50g. De panses de Corint;250g. de fruita confita... Aaaah¡ no en tenia¡.. bé, em quedava mitja bosseta de fruita deshidratada... a veure pinya... i aquí també... plàtan.. bé també serviria; 1 culleradeta de llevat en pols; Sucre llustre i 50g. De ametlles crues; ... crec,,, nyam.... A veure vaig a repassar que no em deixes res¡ ... els ous... el sucre... bé... ja ho tenia tot¡

Primer de tot vaig posar la fruita –pinya i plàtan- amb farina. A continuació en un tassó de porcellana i amb el calor del foc vaig desfer la mantega, ... crec,,, nyam... un cop freda, la vaig ajuntar amb el sucre, que el tenia dins un atuell de vidre hi vaig remenar-ho fins acoblar els dos ingredients;... crec,,,nyam... tenia un sedàs en una mà... crec,,, nyam... i en l’altre anava posant la farina amb una cullera, que queia dins l’atuell finament; trencava un ou, deixava el sedàs sobre el marbre ... crec,,, nyam... i amb una cullera de fusta vaig remenar enèrgicament -aquesta operació la vaig repetir amb els dos ous, fins acabar la farina. Un cop tot estava ben remenat vaig tirà la fruita ... crec,,, nyam... enfarinada i les panses de Corínt junt amb la culleradeta de llevat en pols. >Una amiga meva va dir-me que ella hi posava una copeta de ron>..., jo... no volia “trencar la recepta” de la Montserrat Seguí... “vinga” va ...¡... ja està...¡ un altre remenadeta... i al forn¡ El motlle el tenia engrassat amb una micona de mantega ... crec,,, nyam... i per sobre una micona de farina. Amb l’ajuda de la llengua de goma, tota la massa va anar a parar dins el motlle... un parell més de passades amb la llengua de goma... crec,,, nyam... i això ja estava ben net¡ El selector de temperatura del forn el tenia a 170º; el del temps a una hora, i el selector de funcions en posició de gratinar, un cop tancat el forn, la feina següent va ser recollir els estris de cuina i rentar-ho tot..., ...tot tornava a està com el principi... net i recollit ... i la flaire anava estovant els ingredients que hi havia dins del forn que començaven a enfilar-se per tots els racons de la cuina... ... riiiiiiiing... el plum-cake estava llest¡

Un cop el plum-cake estigué fred... crec,,, nyam... el vaig girar sobre una plata ... les cireres vermelles per a sobre... i el sucre llustre per acabar-lo de deixar acabat...¡¡ No vaig poder posar-hi les ametlles, doncs mentre feia el pastís m’he las vaig “cruspir”... crec,,, nyam...

Aaahh¡¡ ..... a veure... flash...¡ ara... ja està... ¡ ... crec,,,nyam...

Me’n vaig anar a la fi de curs de restauració tot “cufoi” amb el meu plum-cake... ...ooooh .... què bonic t’ha quedat ... mmm boníssim... tens que donar-me la recepta -va dir-me la Gloria tot acostant-me un got de vi... Doncs mira; agafo la fruita... la poso amb farina, agafo els ous i... escolta Gloria ...que no tens correu electrònic...? ... Sí... Doncs, dóna-me’l ... Si asclar... Tranquil·la ja m’ho... Aquest “boli”... no guixa... ara¡ ... té... envia-me-la si-us-plau... Ho faré...no pateixis¡¡... Vols una ametlla...? l’has he portat per acompanyar... Gràcies ... crec,,, nyam...¡¡¡

JOSEP BAYÉ

11 comentaris:

Núria ha dit...

Josep, que he rigut amb els teus crc...nyam...jejeje.
Molt bona pinta aquest plumcake!!

Núria

josep ha dit...

Josep,

Màgnific plum-cake, pel meu gust és de les poques coses que podem salvar de la cuina anglesa. La novel·la de la preparació molt divertida. Felicitats!

El cullerot Festuc ha dit...

Josep, ja vec que aquest sentit de l'humor és hereditari!!! jejeje...Quin riure amb la crònica!! A mi tb m'agraden molt els plum cake, sobretot per berenar!! ;)
Petunets,
Eva.

Pebbles ha dit...

Ha sigut molt divertit llegir la teva crònica. No tinc costum de fer Plum Cake, no m'agrada la fruita confitada i per aquesta raó no els faig, però reconec que te una pinta que diu: comeme, comeme.
Petonets

Francesc ha dit...

Josep, com ja han dit, els teus comentaris són divertidíssims. El Plum Cake aquest ha de ser boníssim. Salutacions.

Anònim ha dit...

Doncs fer-lo es mol senzillet i no té cap classe de complicació... doncs jo no tenia fruita confitada i vaig posar-li fruita deshidretada -pinya, papaia plàtan... després també si pot posar-li nous avellanes i... després una copeta de ron... es pot fer de moltes maneres. Gràcies Frances. Si el proves ja m'mo diràs.

Anònim ha dit...

moltes gracies pel teu comentari Núria... jo crec que la cuina totes aquestes coses passen... i sempre en l´útim moment et falta aquell ingredient... no t'ha passat mai fer paella i no tenir arroç?... doncs a mí sí... salutacions Josep.

Núria ha dit...

I tant que m'ha passat, Josep!! Per`ara tinc la sort de tenir un opencor devant de casa...jeje

Anònim ha dit...

Doncs encara menys mal... que si no tens res d'aixó en un diumenge a la tarda... tens que marjar-te una bossa de alguna cosa a dins... per cert vols una ametlla?...



JOSEP

Núria ha dit...

jaja, pero t'ha quedat alguna ametlla??

Anònim ha dit...

Sempre tinca casa alguna cosa per picar sinó son ametlles algun plat de la Montserrat Seguí o alguna que altre cosa sempre si tro
ba.
JOSEP