dissabte, 19 de juliol del 2008

CIGRONS A LA CATALANA




A casa la mare feia aquest plat per quaresma, ella el coneixia de l’àvia. Així que jo l’havia fet moltes vegades i em va fer molta gràcia el dia que buscant una recepta en el llibre de la Montserrat Seguí el vaig veure. No és un plat adient per aquestes dates, però si vull que el meu fill mengi cigrons no tinc més remei que fer-ho, perquè com sempre diu que a ell no li agraden els cigrons però cuinats d’aquesta manera si que els menja. També hi ha una altre recepta molt semblant que porta bacallà, i la picada té una petita variant, però ho deixarem per una propera vegada.
La podeu trobar en la pàg. 281 ( quarta edició any 83), no sé si les pàgines es corresponen amb les edicions posteriors.

Aquí teniu aquest cigrons...


Ingredients:

500 o 600 gr de cigrons cuits
4 ous
100 gr de passes (grans)
1 ceba
1 o 2 alls
1 culleradeta de tomàquet concentrat
375 cc de caldo
Julivert
25 g d’ametlles torrades

Preparació:

Coure els ous. Rentar i deixar les passes en remull una mitja hora.

Fer un sofregit amb la ceba picada molt fina, quan comenci a torrar-se afegir una cullera de farina i remoure, esperant uns segons perquè es torri una mica. Preparar una picada amb l’all, el julivert , les ametlles i una mica de caldo. Afegir-ho a la cassola junt amb la resta del caldo. Remoure bé de deixar-ho coure uns 10 minuts. Seguidament afegir els cigrons, les passes i els ous pelats tallats. Coure 10 minuts més a foc lent. I ja podem servir el plat.

EVA URBANO

6 comentaris:

Núria ha dit...

Una recepta boníssima de cigrons, i encara que no sigui quaresma es poden fer...Al menys jo el faig en qualsevol época, els de bacallà i espinacs...uhmmmm

Núria

Glòria ha dit...

Eva,

M'agraden els cigrons i m'agrada aquesta recepta. No m'hi havia fixat en el llibre. Aquest MEME, amb les aportacions de tots, ens servirà per conèixer el llibre encara millor.

Fins aviat

El cullerot Festuc ha dit...

Totalment d'acord amb la Glòria, aquest Meme ha estat una idea genial per descobrir receptes!!! Felicitats Eva, t'ha quedat espectacular!!!
Petunets,
Eva.

Pebbles ha dit...

Moltes gràcies, si us agraden els cigrons la recomano, és molt bona.

Tens molta raó Glòria, aquest MEME, ajuda molt a conèixer el llibre, i també a descubrir receptes com diu l'Eva.
Petonets

Francesc ha dit...

Eva: aquests cigrons segur que són bons, però ara a l'estiu... segur que a l'hivern els faig. M'agraden molt els cigrons. M'afegesc al comentari de la Glòria i de l'altra Eva. Salutacions

Anònim ha dit...

Els "cigronets" coneguts així a l'alta Anoia, són una delícia tant amb amanídes com bullits amb un "ragolinet" d'oli com també fets d'aquesta manera que ens els presentes. A mí m'encantan. Una abraçada JOSEP.